Levon Babajanyan

Adjunct Lecturer

Levon Babajanyan holds a PhD in Philosophy from Yerevan State University (YSU), with areas of specialization encompassing Philosophy, Ethics, Political Philosophy and Political Epistemology. Since earning his doctorate in 2016, he has undertaken teaching roles at a range of institutions including the American University of Armenia, Yerevan State University, French University in Armenia etc. In 2022, he was conferred the title of Docent, akin to an Associate Professor. Through the Erasmus + Teaching Staff Mobility program, Levon Babajanyan has lectured at the Catholic University in Louvain-la-Neuve, Belgium, and actively collaborates with The Hoover Chair in Economic and Social Ethics at the same university.

Education

MA – Yerevan State University

BA – Yerevan State University

 

Office Hours

607, Main Building

Mondays, Wednesdays – 14:30-15:30

[email protected]

060 61 25 81

 

Areas of research and teaching specialization

Philosophy, Ethics, Political Philosophy, Political Epistemology

 

Courses taught at AUA

Undergraduate: Introduction to Ethics

 

Research 

Selected Publications

Articles in Peer-Reviewed journals:

  1. Why are Spreading Deceptive Political Conspiracy Theories Ethically Wrong? “Banber Yerevani hamalsarani. Philosophy, Psychology”, Yerevan, 2023, No 2., 26-35.
  2. Քաղաքական դավադրապաշտական տեսությունների բարոյական հիմնահարցերը, «Բանբեր Երևանի համալսարանի. Փիլիսոփայություն, Հոգեբանություն», Երևան, 2022, № 1 (37), 38-51:
  3. Պոպուլիստական դավադրապաշտական տեսությունների քաղաքական սպառնալիքները, «Բանբեր Երևանի համալսարանի. Միջազգային հարաբերություններ, Քաղաքագիտություն», Երևան, 2022, № 1 (37), 61-73:
  4. Պոպուլիզմի եվ դավադրապաշտական տեսության գաղափարական բաղադրիչները, «Բանբեր Երևանի համալսարանի. Փիլիսոփայություն, Հոգեբանություն», Երևան, 2021, №2 (35), 31-43:
  5. Պոպուլիզմի և ցինիզմի` որպես «նեղ» գաղափարախոսությունների սահմանումների համեմատական վերլուծություն, «Բանբեր Երևանի համալսարանի. Փիլիսոփայություն, Հոգեբանություն», Երևան, 2020, №2 (32), 31-44:
  6. Փիլիսոփայության դասավանդման մեթոդների դերը քննադատական մտածողության զարգացման գործում, «Մխիթար Գոշ» գիտամեթոդական հոդվածներ, Երևան, 2020, № 1, 15-26: